Perehdyin tehtävässä kolmeen sosiaali- ja terveysalan yritykseen ja heidän sosiaalisen median käyttöönsä.

Jo ensisilmäyksellä päästyäni yritysten internet  sivuille huomasin eroavaisuuden, yksi yrityksistä oli ainut jolta löysin kohdan jossa oli että seuraa meitä ja linkit sivuille facebook, instagram, youtube yms. Ihmetys oli suuri koska kuvitelma tänä päivänä on että sosiaalista mediaa käytetään yritykisssä isossa osassa mainontaa.

Yksi yrityksistä toi esiin kaikkia palveluitaan eri sosiaalisen median kanavilla, toinen yrityksistä kirjoitti blogia sosiaali - ja terveysalan palveluista ja ajankohtaisuuksista sekä yritysten yksiköillä ole facebook sivustoja joissa kertoivat yksikön tapahtumista sekä kuulumisia. Nämä kaksi yritystä ovat itselleni tutuissa sosiaalisen median sivuistoissa facebook ja instaram erittäin aktiivisia.

Kolmas yritys ei sosiaalista mediaa käytä aktiivisesti kun yritin sivuostaja etsiä. Joten internet sivut ainoa tiedon ja mainonnan lähde josta yritys tulee esiin. Tämä yllätti itseni ettei sosiaalista mediaa käytetä tässä yrityksessä millään tavalla hyödyksi markkinoinnissa tai työntekijöitä etsittäessä.